torsdag 20 september 2012

Ett, två, tre....stå!

Efter att jag och Molle lämnat Joppe på förskolan fick jag ett rejält städryck. När en sådan städkänsla sätter i så gäller det att dra fram dammsugaren illa kvickt. För städsuget har en förmåga att inte vara direkt långvarigt. Sagt och gjort så hann jag städa hela hemmet innan det var dags att börja med lunchen. Nu har vi ett städat och dammfritt hem, underbar känsla! Tack vare att det är så fint här hemma nu känner jag mig så glad och lycklig, tänk vad lite städning kan medföra.
 
När jag skulle lägga Molle efter lunch för lite vila så ser jag hur Molle först sätter sig upp i sängen och sedan drar sig upp till stående. Jag visste faktiskt inte att han kunde det, jag har däremot sett att han drar sig upp där det inte är så högt, som på Joppes lilla fåtölj. Det var i alla fall en väldigt stolt Molle som drog sig upp och ner hela tiden, så någon vila blev det inte.
 


 

1 kommentar:

  1. Herrejösses va han är lik dej, blir bara mer och mer lik mamma måste jag säga. Kul att du gillade inlägget om kost. Alltid svårt det där att veta vad och när man ska äta innan det är dags för träning.

    SvaraRadera