torsdag 20 september 2012

Tänk att så lite...

....kan göra så mycket...
 
Något som jag tyvärr är lite dålig på, är att säga det jag tänker. Ja, förutom till Jonas då...där jag kanske säger lite för mycket ibland. Men nu tänker jag främst på vänner eller då jag läser bloggar. När jag exempelvis träffar en vän, så kanske jag tänker "Guuud så fint hår hon har", "Oj vilken fin tröja, en sådan skulle jag vilja ha" och så vidare. Men hur många gånger säger jag det till personen i fråga egentligen!?!? Kanske inte så ofta. Men tänk vad kul det är att höra att man har fin frisyr, fina kläder, fina barn...ja vad det nu än kan vara.
 
Det var idag när jag fick en kommentar av fina Chris på Instagram. Chris skrev "Jag är avis på hur fina barn ni har...Perfekt combo du och Jonas". Jag blev verkligen jätteglad och kände mig så lycklig. Tack fina Chris för att du gjorde min dag! Tänk vad lätt det är att få någon annan glad och må bra. Ibland behövs det bara en liten mening, ett leende, ett ord, ett hej eller några få sekunder för att lysa upp någons dag. Det är till och med gratis. Så varför inte ge tillbaka glädje till andra?!
 
Om jag kan lysa upp någon annans dag, precis som någon kan lysa upp min, är det värt allt!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar