torsdag 20 september 2012

Varm i hjärtat

God morgon torsdag! Jag och barnen har som vanligt en mysig morgon tillsammans, ja den är faktiskt nästan alltid mysig...fram tills jag kollar på klockan och inser att vi har sjuuuukt bråttom att hinna lämna Joppe på förskolan. Hur kan morgonen gå så fort när vi ändå går upp klockan 06:30 (Molle och jag går upp då, Joppe sover minst en timma till)? Hur som helst så är det alltid stressigt hur tidigt eller sent vi än går upp på morgonen. Konstigt det där!
 
Men nu måste jag berätta något som gör mig helt varm i hjärtat, något som gör att hela jag smälter. Joppe och Molle brukar inte direkt leka med varandra, oftast vill "skrik-Molle" bara sitta i mitt knä och Joppe leker då bredvid oss. Men igår, oj oj oj vad de lekte tillsammans. Det började först inne på BVC där de kröp efter varandra, de skrattade och busade medan jag och Jonas bara satt och log. Helt underbart att se! Sen på vägen hem från BVC så busade Joppe med Molle i vagnen, Molle han skrattade så han grät. Jag ångrar så att jag inte tänkte till och tog fram mobilen och filmade, hade varit kul att ha som minne.
 
Igår eftermiddag var det dags igen, jag såg att båda barnen var nöjda och glada i vardagsrummet så jag passade på att gå till köket och förbereda middagen. Oftast brukar Molle komma krypandes som en svans men inte då. Istället hörde jag hur både Joppe och Molle skrattade och det hördes verkligen att de var så glada. Jag smygtittade då och då på dem och de lekte verkligen tillsammans, de kastade bollar och byggde med klossar. Efter en liten stund blev det tyst så jag tänkte att nu är säkert Joppe i farten och gör något bus. Dörren till Joppes rum var stängd så jag kikade in genom nyckelhålet och såg att Joppe hade satt på sin leksakssynt till Molle och visar honom hur man spelar. Så gulligt! Efter en tag öppnade jag dörren och frågade om de ville ha mat. Då säger Joppe "Nej mamma sluta, Oppe och Månne leka lite" och så stänger han dörren igen.
 
Jag blir verkligen varm i hjärtat när jag ser mina fina barn leka tillsammans, älskade barn ♥
 


 
Bilderna är tagna på vägen hem från BVC

4 kommentarer:

  1. Mysbröder! Åh vilken lycka att se dem leka!

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag saknar dom. Världens bästa killar❤

    SvaraRadera
  3. Men åååh vad mysigt! Ser fram emot att få se Charlie som storebrorsa så småningom :) Förstår att det värmer :)

    SvaraRadera
  4. Åh va mysigt! De finns ju nästan inget som värmer mer i hjärtat än syskonkärlek!!

    SvaraRadera