måndag 3 september 2012

Jag och barnen

Idag har det varit jag och barnen hela dagen och vi har haft en riktigt bra dag tillsammans. En dag med skratt, kramar, pussar, lek och mys. En dag utan gnäll, är verkligen en helt fantastisk dag. Barnen har varit väldigt gulliga idag och jag tror faktiskt inte jag har behövt höja rösten en endaste gång.
 
Vi började dagen med vällingmys i soffan till Bolibompa. Sen gjorde vi i ordning oss och mötte upp Maja på stan för att gå till gymmet och boka in oss på pass. Gymmets nya lokaler kändes mycket bättre än de förra, mer luftigt och betydligt större. Vi kikade in i spinningsalen och den såg helt okej ut, lite annan uppställning av spinningcyklarna än vad det var innan. Men det bästa av allt var nästan att man kommer att kunna boka in sig på passen via hemsidan hemifrån. Tidigare har man alltid behövt ringa för att boka eller gå dit. På onsdag är det dags för mig och Maja att hoppa upp på spinningcykeln igen, längtar redan!
 
Eftermiddagen spenderades på stan, först gick jag och barnen till biblioteket och lånade många böcker till Joppe. Joppe älskar när vi läser för honom och det är alltid kul med lite nya böcker att läsa. Vi passade även på att hämta ut Molles "gratis-bok" som man får. På vägen hem stannade vi till på Olins Lekplats där vi lekte en bra stund innan vi traskade hem, trötta och hungriga, men glada.
 
Nu ikväll har jag och barnen lekt inne på Joppes rum, vi har byggt med duplo och barnen verkade ha riktigt kul. I och för sig blev Joppe lite småsur ibland på Molle när han tog hans duplofigurer, lite roligt tyckte jag (som satt och småskrattade för mig själv). När Jonas kom hem någon gång efter 18-tiden blev barnen jätteglada, de hade nog saknat sin pappa.
 
En mycket härlig dag och därmed en bra start på den nya veckan!
 
 
Pyjamaskillarna Molle och Joppe leker med Duplo
 
 
Leken är i fullgång
 
 
Molle blir sur på Joppe som tog hans Duplo-ko
 

1 kommentar:

  1. Så mysiga bilder när de leker tillsammans :) Godingarna!

    SvaraRadera