tisdag 23 oktober 2012

En rytmisk tisdag




Idag är det tisdag, vilket innebär förskola för Joppe och rytmik för Molle. Som vanligt är vi lite småstressade så här på morgonen och jag säger till mig själv varje tisdag morgon "Linda varför kan du inte lära dig att packa skötväskan kvällen innan?!" Blogga däremot det hinner jag minsann med, eller inte. Var tvungen att kolla en sak på datorn så det var enbart därför jag valde att snabbt printa ner några meningar här.

Annars händer det inte så mycket idag. Jonas har jag däremot satt i arbete när han kommer hem från jobbet. Då har han fått i uppgift att ta med Joppe upp till stan för klippning. Joppes hår växer, precis som mitt, hur fort som helst och nu ser stackarn snart inget på grund av luggen. Sen så har Joppes förskola fotografering i slutet av november, så ifall klippningen inte blir så bra hinner det förhoppningsvis växa ut fram tills dess. Det gäller att ta det säkra före det osäkra.
 
Nej nu ska ytterkläderna på, bäst att vara ute i god tid. Man vet aldrig om det helt plötsligt blir ett akut blöjbyte eller klädesbyte innan vi är på väg. Händer det, så händer det en tisdag då vi har bråttom.
 
Hörs senare! Tjing!
 
 
Mina små är världsmästare i att busa

1 kommentar:

  1. Vilken liten gladfis! Hoppas rytmiken var rolig och att klippningen gick bra :)

    SvaraRadera