tisdag 27 november 2012

Adventsbak

Idag ska Joppe till förskolan och leka medan jag och Molle ska träffa Maja och Sixten. Idag har vi en hel del på programmet. Vi ska ha lite adventsmys och baka lussekatter, pepparkakor och julgodis. Nu finns det säkert några av er som tycker att jag är lite taskig som lämnar Joppe på förskolan när vi ska ha adventsmys och baka, men lugn i stormen. Joppe kommer hinna med att baka också. Med tanke på att det är jag och Maja som ska baka, lär munnarna gå fortare än själva bakningen. Vi ska handla, äta frukost, äta lunch och ta hand om Molle och Sixten. Så när jag hämtat hem Joppe på förskolan lär vi inte vara klara, utan han lär hinna baka han också. Han skulle nog garanterat inte velat eller orkat baka i flera timmar, därför får han nu både leka och baka...perfekt uppdelning.
 
Hoppas ni har sovit gott och har en bra tisdag!
 
 
Pepparkakorna vi bakade i oktober
 

2 kommentarer:

  1. Låter som en kanon uppdelning. JAg är oxå såå sugen på att dra igång lussebaket, får nog bli på lördag tror jag!

    SvaraRadera
  2. Låter väl kanon! Melker skulle aldrig heller tycka det var kul med så mkt bak :)

    SvaraRadera