onsdag 28 november 2012

Just nu

Status här hemma just nu: Båda barnen sover gott, Jonas spelar BO2 och jag har intagit sängen tillsammans med mina vänner för kvällen (iPad, iPhone, dator och tv). Tyvärr är det inget Greys ikväll men jag ska i alla fall kika lite på Bonde Söker Fru och på Berg Flyttar In. Riktigt skönt att krypa ner nyduschad i sängen och bara ta det lugnt och samtidigt veta att allt som skulle göras är gjort. Det är först då jag kan koppla av ordentligt, annars ligger den där "Att-göra-listan" och irriterar och retar gallfeber på mig.
 
Tidigare idag: Tandläkarbesöket för Molle idag gick bra, Molle valde att visa sina 8 st tänder som har kommit upp, 4 st där uppe och 4 st där nere. Han var så redig trots att han både var hungrig och trött. Molle somnade nämligen när vi var ute och gick med Figo och jag hade inte hjärta att väcka honom så därför gick jag i god tid till Tandis, i hopp om att hinna ge honom lite smoothie innan det var vår tur. Molle vaknade direkt när jag körde in på Folktandvården, en kvart innan vår tid. Yes! tänkte jag, nu hinner jag få i honom lite smoothie och byta blöja så han blir glad. Men icke! Tandsköterskan kom förbi och sa att vi lika gärna kunde komma in lite tidigare...jaha. I efterhand gick det ju bra, utan ny blöja och mellis. Då Öppna Förskolan ligger i samma byggnad som Folktandvården valde vi att gå dit en stund efteråt, de har ju både skötbord och tripptrapp-stolar, perfekt! Vi var med på sångstunden och lekte en stund innan vi gick hem igen.
 
 
Akta er för den här tomtenissen, det är bus på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar