torsdag 20 december 2012

Det där med nätshopping

Det där med nätshopping är både helt underbart och helt idiotiskt. Jag kan både älska det, likväl som jag kan hata det. Nu i veckan har jag varit med om två situationer som gör att jag både har kokat av ilska och jublat av glädje.
 
Situation 1: Jag beställde en julklapp på nätet som kostade typ 500 kr. När jag får paketet och öppnar det är det en helt annan färg än den jag beställt. Eller det är samma typ av färg, fast en helt annan nyans. Vi säger att du beställer något som är mörkblått och du får hem en jätte ljusblå. Jag ni kanske förstår. Hur som helst kontaktade jag företaget, som visade sig vara ett riktigt bra företag med grym service och som verkligen värnar om sina kunder. Företaget skickade direkt en ny vara i den färg jag ville ha och tackade för att jag uppmärksammat att de lagt in fel färg på produkten i webbshoppen. Som plåster på såren, fick jag behålla den produkten (värd 500 kr) som jag fått fel. Den nya produkten kom redan två dagar efter. Det kallar jag service!
 
Situation 2: Jag beställde tre produkter hos ett företag. Samtliga produkter fanns i lager. Jag valde att köpa en produkt extra för att komma upp i fraktfritt. Jag beställde produkterna i lördags och först igår fick jag en leveransbekräftelse att produkterna nu hade lämnat företaget och var på väg till posten. Långt ner på leveransbeskedet, under övrigt, står det att två av de produkterna jag beställt är slut i lager och att de endast skickar en produkt. Givetvis har dem lagt på frakten (som jag ville slippa, genom att beställa en produkt till). Ännu värre är att de två produkterna som helt plötsligt var slut, var just de produkterna jag ville beställa. Nu är alltså extraprodukten på väg hem till mig och en fraktavgift. Jag kokar av ilska!!! På hemsidan står det även att man kunde lägga sin beställning senaste den 19  december för att garanterat få leverans innan julafton. Jag beställde i lördags (den 15 dec) och på leveransbeskedet står det att min vara kommer om 3-6 dagar.
 
Jag ringde direkt men då hade kundtjänst stängt, istället mailade jag. Fick autosvar att de inte har möjlighet att svara på mail nu i jul eftersom de har mycket att göra. Så nu ska jag ringa igen och kräva att de stryker min beställning. Irriterad är bara förnamnet!

1 kommentar:

  1. Åh jag håller helt enkelt med dej här, är alltid med balandade känslor jag beställer från nätet, ofta försöker jagha god tid får returering osv oxå om det skulle vara fel fär, stl eller liknande. Dåligt av företaget i situation 2 att ej svara på mejl samt stänga kundtjänst... på dem bara!!!

    SvaraRadera