torsdag 20 december 2012

Tidigt jullov

Torsdagen är redan här och Joppe har nu haft jullov en hel vecka. Han gick sin sista dag i onsdags förra veckan. Det var inte direkt planerat att han skulle få jullov så tidigt men med tanke på att han har hostat på nätterna valde vi att hålla honom hemma. Igår och idag skulle han egentligen kunnat gå, då hostan är helt borta. Men nu vågar jag inte riskera att vi blir sjuka till jul, därför blev det ett tidigt jullov. Det har varit mysigt att ha haft Joppe hemma och nu har vi ett långt jullov tillsammans. På fredag jobbar Jonas sin sista dag, sen är han ledig ända fram till 7 januari. Kanske att han får jobba någon dag, men troligtvis blir han ledig hela jullovet.
 
Tänk att det bara är fyra dagar kvar till julafton. Jag är fortfarande lite småchockerad över att hösten har gått så fort. Men givetvis är jag glad över att det är jul. Jag tror och hoppas att denna julen kommer att bli den bästa. Nu är Joppe över 2,5 år och Molle 1 år, så förhoppningsvis kommer de att njuta och glädjas över julen lika mycket som jag gör.
 
Jag håller tummarna för att det fortsätter vara ganska kallt så vi får behålla den snö vi har, för det skulle vara extra mysigt om vi har snö på självaste julafton. Det får givetvis snöa lite mer, men om jag får önska vill jag ha lagom med snö. Ingen snöstorm som gör att Patrik och Moster C inte kan köra från Sälen hem till oss. På lördag kommer dem hit och vi alla längtar så efter dem. Underbart!
 
 
Bild på stadens gamla vattentorn, en fin vinterdag (dec 2012)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar