tisdag 22 januari 2013

Frusen

Fy vad kallt det är ute! Trots att både jag och barnen var bra påpälsade i morse så frös jag. Joppe klagade över att det var kallt om kinderna. En sådan här dag vill jag bara ligga i myskläder i soffan under en filt med en kopp te och en bra bok. Men här finns ingen tid till vila, här ska det tvättas, plockas, laga mat osv. Snart är det även dags att gå och hämta Joppe på förskolan, han var så glad i morse när han skulle dit och förhoppningsvis har han haft en bra och rolig dag där. 

Molle är det fart på idag, han är precis överallt och sova middag vägrar han. Direkt när jag närmar mig hans rum och säng skriker han nästan ihjäl sig. Så jag antar att Jonas får en tuff eftermiddag med Molle när han kommer hem, om jag inte får honom att sova en liten stund efter vi hämtat Joppe. Jag flyr fältet i eftermiddag, åker till Skövde för shopping med Maja. 


Glad Joppe utanför förskolan

1 kommentar:

  1. Hua! Samma här! Sitter med filt och sjal i soffa men ändå känns tårna som isbitar...

    SvaraRadera