måndag 21 januari 2013

Kvällsplanering

Måndagen har varit långtråkig och långsam här hemma. Jag har inte varit någon rolig mamma och barnen har inte varit på sitt bästa humör. Vår lille gnällspik har haft en riktig gnällig dag och det ända som  har passat är att gå fram och tillbaka i soffan och hoppa. Vilket jag, som mamma, inte alls uppskattar. Det känns inte helt riskfritt om man så säger. Än så länge kommer Molle inte upp i soffan själv (stor anledning till dagens gnälliga humör). Men han är riktigt duktig på att gå ner från soffan, han hasar sig ner som vi lärt honom. Duktig Molle! 

När Jonas kom hem från jobbet kunde jag pusta ut och med lätta steg traska iväg till gymmet. Spinningen gick bra även idag och det var skönt att komma hemifrån lite och samla nya krafter. Nu sitter jag och Jonas i soffan och har precis planerat lördagens tapasmeny och jag ska snart fortsätta med frågorna till music quizen. På lördag ska vi nämligen ha en liten födelsedagsfest/middag med kära vänner. Det ska bli riktigt kul! 


Dagens Joppe

1 kommentar: