tisdag 12 februari 2013

Snabba vändningar - Vilken dag!

Vilken dag! Vilken hemsk dag! Vilken fantastisk dag! Ja vilken dag! Idag har dagen verkligen varit helt upp och ner. Ena stunden har den varit riktigt bra och jag har då världens mest fantastiska barn. Sen helt plötsligt, helt utan förvarning blir de där supersöta underbara barnen riktiga monster. Joppe gick från att vilja hjälpa mig med maten, leka snällt och vara snäll mot Molle till att kasta leksaker, riva ner allt på hyllorna i sitt rum, vägra tvätta händerna, måla på köksbordet, putta Molle och skrika hej vilt.

Det lilla monstret ska absolut leka inne på toaletten (vilket är ett stort nej från mig, fy jag tycker det är vidrigt inne på toaletter trots att jag vet att det är städat). Han ska sitta i duschen, lägga leksaker i pottan, ligga på golvet precis under toalettstolen (jag tror jag dör!!!). Tack och lov har han inte upptäckt toaborsten och att man kan öppna toalettlocket än. Molle har även bjudit på "kast med liten boll" eller ska jag säga "kast med mina iittala ljuslyktor och mina kronlyktor". Han har rivit ner precis allting i sitt rum, vrålat, tjoat och skrikit. Ja nu kanske ni undrar vart jag har hållt hus idag eftersom barnen har hunnit göra så många hyss. Svaret är att jag faktiskt varit precis där, men mina barn är megasupersnabba och hinner med mycket bara jag vänder mig om en tiondels sekund. Sen så ska maten lagas, disken diskas och blöjor bytas.

När Jonas kom hem efter jobb och övertid släppte jag allt och bara satte mig i soffan. Helt slut! Helt utmattad! Vilken dag! Älskade underbara barn tänk om ni bara visste hur ni kör slut på er mamma! Älskade underbara barn glöm aldrig att jag älskar er över allt annat.


1 kommentar: