söndag 17 februari 2013

Trist väder men glad ändå

Idag hade jag hoppats på att det skulle vara fint väder så vi kunde vara ute med barnen mycket. Oturligt nog visade sig inte solen. Vi gjorde ett tappert försök i förmiddags och gick mot den närmsta lekplatsen, men den dög inte för Joppe. Han vägrade gå ur vagnen och pekade framåt, han hade sikte på en helt annan lekplats längre bort. Så vi lät honom få sin vilja igenom trots att snön riktigt piskade oss i ansiktet. Väl framme på lekplatsen var det helt omöjligt för Joppe att komma upp för rutschkanan då trappan upp var full av snö och is. Men envis som han är så skulle han gång på gång försöka. Efter en stund gav han dock upp och vi traskade hemåt, vinden låg givetvis rakt mot oss då och det snöblandade regnet gjorde ont i ansiktet. Molle skrek och kunde inte alls somna eftersom han vägrade gömma sig under suffletten och fick därmed snön rakt i ansiktet. Några få meter hemifrån somnade han i alla fall Huvudsaken var att vi kom ut i alla fall och frisk luft fick vi.

Vi blev även bjudna på smaskig lunch och nybakta bullar hemma hos mina föräldrar, riktigt gott och hur underbart är det inte att slippa stå vid spisen. Mamma hade gjort en jättegod Biff Bourgogne. Med god mat och fika i magen åkte jag iväg till gymmet för veckans sista träningspass. Jonas och barnen passade på att åka hem till Jonas föräldrar under tiden. för mig blev det såklart Spinning och idag med den, enligt mig, tuffaste instruktören. Snabbt tempo och många utmaningar, vilket passar mig perfekt. Jag var riktigt stolt över mig själv idag, jag lyckades prestera på topp. Snabba och starka ben, bra kondis och mycket motstånd. Ett av mina allra bästa pass, kanske till och med det allra bästa. Efter gymmet passade jag på att ta en lång och skön dusch innan Jonas och barnen kom hem.

Hade det bara varit lite sol idag så hade det blivit en riktigt riktigt bra söndag. Men man ska väl inte klaga...Imorgon är det ny vecka och måndag, vem vet kanske till och med att vi får en solig start. Man kan alltid hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar