onsdag 17 april 2013

Underbara vår!

Jag är så otroligt glad över att våren är här! Helt plötsligt gick vi från att ta på barnen overaller till att bara ta på en skaljacka. Igår var det till och med så varmt att barnen inte ens kunde ha skalbyxor på sig för det var alldeles för varmt. Alldeles underbart varmt! Igår var det min och barnens dag, underbara tisdag som innebär att vi har hela eftermiddagen tillsammans. När jag hämtade barnen från förskolan hade Molle hunnit somna, men eftersom han sover i vagnen inne så är det väldigt smidigt att bara köra ut honom. Vi traskade hemåt och när vi kom hem satte jag och Joppe oss i soffan och kikade på film tills Molle vaknade. Då blev det fruktstund innan det var dags att gå ut i det fina vädret igen. 

Vi hade bestämt lekträff med Sara, Alfred och Astrid. Eftersom vädret var på tok för fint för att vara inomhus valde vi att ses på lekplatsen. Även Melker och Emelie skulle till lekplatsen och det var riktigt kul att träffa dem också. Barnen lekte för fullt och det märks så på barnen att de uppskattar våren och värmen. De blir så mycket friare när de kan få leka i bara jacka och skor. Inga klumpiga overaller eller vinterskor som är i vägen. Molle tyckte det var jättekul att leka på lekplatsen och han är så pass stor nu så han kan klättra upp till rutschkanan och åka ner själv. Stolt och lycklig Molle! 

Vi hade en riktigt härlig eftermiddag med våra vänner och det kändes skönt att äntligen kunna ses. Jag har haft långa jobbdagar så tyvärr har jag inte haft tid att träffa nära och kära. 





1 kommentar: