måndag 13 maj 2013

Lite tid

Måndag kväll är här och jag har egentligen alldeles för mycket att göra för att sitta här. Men samtidigt känner jag att jag behöver koppla av och släppa jobbet för kvällen och då är bloggen ett bra hjälpmedel. Vid den här tiden på kvällen är jag dessutom alldeles för trött för att orka jobba, förbereda lektioner och sammanställa nationella prov. 

Det har varit riktigt skönt med en långhelg tillsammans med barnen och det kändes inte alls lika jobbigt att lämna dem på förskolan i morse. Båda barnen blev glada när jag berättade att de skulle få gå till förskolan idag. Men nu när en lång jobbdag är över så längtar jag redan till helgen och saknar mina små som jag inte har fått träffa så mycket idag. Jag tycker det är ganska jobbigt att gå från att vara mammaledig och tillbringa mycket tid med barnen (nästan all tid med barnen), till att jobba så mycket som jag gör. Det betyder givetvis inte att jag inte trivs med mitt jobb för det gör jag, men att vara ifrån dem så mycket känns tungt vissa dagar. Tacksamt nog trivs mina barn på förskolan, vilket betyder mycket för mig. 
 
Bilder från vår helg:
 

Barnen hjälper till att bygga lekstugan





Helgfrukost när den är som bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar