torsdag 16 maj 2013

Nästan som en sommardag

Snart ska jag och Moster C åka hem till Maja för lite Mello-mys. Det är dags för den andra semifinalen och vi har lite som tradition att se semifinalerna tillsammans. Ikväll blir det lite plockmat och godis. Jonas och Patrik är på golfbanan och jag och Moster C har badat barnen och nattat dem. Joppe har inte somnat än, då han sov på förskolan. Det ska bli intressant att se hur det går att sova för honom utan nappen inatt. Jag hittar inte någon napp, antagligen är de väl gömda eller så har vi dem på förskolan. Går det bra utan napp inatt så är det lika bra att köra utan resten av nätterna också. Joppe har ju sin snutte som han är väldigt fäst vid och det kanske räcker för honom. Det vore skönt om han slutade med napp nu och bra för tänderna. 

Idag har jag jobbat fram till lunch på skolan. Sedan åkte jag vidare på möte med andra lärare i klass 3 i kommunen. Det var dags för sambedömning av de nationella proven i matematik. Efter mötet skyndade jag hem till mina små hjärtan. Moster C och Patrik hade hämtat dem på förskolan och vi stannade ute och åt glass. Helt fantastiskt väder idag, trots att det har blåst. Man blir verkligen både piggare och gladare av sol och värme. Hoppas på en solig helg.

Bilder från vår eftermiddag:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar