fredag 17 maj 2013

Trevlig helg!

Fantastiskt skönt med fredag idag. Efter jobbet åkte jag, Jonas, barnen och Moster C till McDonalds och åt kvällsmat. Barnen var glada över att åka dit och de åt förvånansvärt bra. När vi kom hem stannade vi ute i trädgården. Jonas fixade lite med lekstugan, satte dit fönstret och så vidare. Under tiden lekte jag och barnen i trädgården. Vi sopade lekstugan och mormor och morfar kom dit med bord och stolar samt fika. Barnen fick premiärfika i lekstugan och det var toppen. Det var en trött men glad Molle som somnade direkt när vi lade honom i sängen. Joppe är däremot vaken än och ligger här bredvid mig i sängen och spelar på iPaden. 

Just det! Joppe klarade kvällen och natten utan nappen och frågade inte ens efter den. I morse när vi skulle till förskolan så tog han bara med sig snutten ner och nämnde inte nappen överhuvudtaget. Nu ikväll har han inte heller nämnt nappen. Kan det verkligen gå så här smidigt? Det trodde jag inte. Ska bli spännande att se hur det går nu ikväll när han ska somna. 

Nu ska jag poppa lite popcorn och sen blir det filmkväll. Härligt med fredagskvällar. 

1 kommentar:

  1. Heja Joppe! :) Så smidigt gick det här - efter tandisbesöket sa jag att tandläkaren sagt att vi ska sluta för han får ont i tänderna annars. Sen dess har han aldrig haft napp och frågat efter den max 3ggr och då mest på skoj flera månader efter att han slutat :) Skönt!

    SvaraRadera