torsdag 18 juli 2013

Skogshyddan

I tisdags var det en sådan där dag då allt bara flyter på, barnen är glada och nöjda och mamman har mycket kraft och ork. Jag och barnen hade bestämt lekdejt med Maja och Sixten. Vi hade planerat att gå till en lekplats för att leka och fika. Men på morgonen när jag vaknade såg jag att det var strålande väder och skickade därför iväg ett sms till Maja om att det vore skönt att åka och bada. Maja tyckte detsamma och vi for istället iväg mot Lidköping och Skogshyddan. Jag berättade för barnen att vi skulle åka och bada och båda barnen sprang in i sina rum och letade efter badbyxorna samtidigt som de hoppade av glädje.

På Skogshyddan var det folktomt när vi kom så vi kunde välja och vraka vart vi ville slå oss ner. Barnen ville genast bada och vi hann knappt lägga ut filtarna innan de var i vattnet. Molle tyckte det var lite kallt i vattnet men vågade till sist doppa sig, i och för sig ofrivilligt (han ramlade). Joppe och Sixten badade och verkade inte tycka att det var särskilt kallt. Jag skulle gärna doppat mig ordentligt och tagit en liten simtur men det är inte så lätt med barnen. 

Efter några timmars sol och bad packade vi ihop och åkte vidare till Mc Donalds för att få lite mat i våra magar. Vi hade en fantastisk dag tillsammans och det var inte alls jobbigt att åka iväg själv med barnen. Barnen skötte sig jättebra och allt flöt bara på. När vi kom hem var jag fulladdad av energi och lycka. Underbar dag helt enkelt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar